Bästa skypesamtalet från Spanien

Haft det bästa skypesamtalet på hur länge som helst. Att få prata med min andra familj för första gången på fem veckor var såååååååå kul! De har hänt så mkt, känns som det var länge sedan jag åkte. Har pratat lite med mamman via mail men det är skillnad när man ser dem och allt. 

Så fort lilla Astrid (nu 16,5 månad) hörde min röst kom hon springande till datorn och ville se mig och så söt, grät en skvätt när jag fick se henne där. Hon kan säga massa ord nu också både på spanska och svenska vakna, mamma, pappa, vatten, tack o.s.v.

Ines va lika galen som vanligt när man ska prata i skype, man hör inget och allt men när hon pratar med mig är det väl inte så konstigt så kul att se dom. Pratade lite med Rodrigo också och han undrade om det var kallt och hur jag har haft det på GC och allt sånt. Sedan blev det mest prat med Martina om allt. Mitt rum kallas fortfarande för "Sofias rum".

Hon sa att första veckan efter jag hade åkt kändes det konstigt och så fort man skulle göra något så var jag inte där och folk frågade vart jag var och det klarade hon inte av då började hon typ att gråta. Det är ju inte så konstigt för för mig kändes det som att jag var på semester i Sverige och skulle tillbaka dit igen. Men nej, så var det inte! TYVÄRR!! 

Hon har letat ny au pair ett tag nu och det gjorde hon redan när jag var där men nu har de hjälp två dagar i veckan av en tant men det är tydligen stress hit och dit med hämtningar, lämningar och allt så det är tydligen ingen ledig tid alls så hon måste ta tag i att skaffa en ny tjej men hon drar på det för hon säger att hon inte orkar och inte vill. Vill inte ha en ny som kommer in och ska bo med dem nu. Känns fortfarande konstigt liksom. Jag skulle gärna ta mitt pick och pack och flytta dit men det funkar inte så och jag måste skaffa mig ett liv jag med och riktigt jobb och lite nu snart liksom.  

Snart ska jag iaf åka ner och hälsa på dem hoppas jag. Eller snart och snart, vi ska iaf fortsätta hålla kontakten nu via mail och skype och allt. Det känns så himla bra iaf att man inta tappar kontakten! Har fortfarande kläder kvar där så tillbaka kommer jag åka men jag kommer göra det ändå när jag har hämtat mina saker. En gång varje år borde jag åka dit iaf. 

Blir det flytt för mig neråt så blir det ju ännu bättre, blir det GC kan jag ta båt men det bästa vore om det blev fastlandet. Då hade jag haft de så bra och bara kunna ta bussen och hälsa på. Det hade varit guld!









Det enda jag gör om dagarna just nu är alltså väntar på ett besked, ett JA eller NEJ! Gärna vill ja ha de NU så jag vet vad jag ska göra närmaste månaderna liksom men får se när det kommer och om det kommer något. Väntar denna vecka också har jag inte fått något ringer jag och då vet jag vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0