Hålla igång

Herregud va jag har hållt igång idag. Hela dagen för att vara exakt nästan. När jag vaknade var det ingen hemma och då fattade jag inte riktigt men hade visst lyckats somna om och kl var tio när jag vaknade. Skönt! Tog mej frukost då jag va hur hungrig som helst sedan satte jag igång.

Tvättning och började rensa bland barnens kläder, sommarkläderna skulle fram och vinterkläderna bort. Hittade en hel kartong med massa av I:s gamla kläder som A kanske kunde ha så bildade en stor hög med kläder för att testa på A senare under dagen. 

Efter massa plock och styr var kl redan 13 och det var dags att laga mat kycklig och ris och sedan käkade jag för att en timma senare hämta hem I från skolan och då kom de andra hem på lucnh och jag fortsatte med kläderna. 

Tog en vila och la mig i sängen 30 min innan det var dags att lämna I på teatern och då kom A hem lagom och då lekte jag med henne en timma innan vi gick och hämta I ytterligare en gång och sedan vidare till lekparken. En snabbis där och sedan hem testa massa kläder på A och det gick så bra hon gnällde nästan inget alls och blev förvånad när hon kunde ha nästan allt. Då är det kläder som är från 2-3 år och de satt perfekt och då är hon inte stor. Fast I har ju alltid varit liten med så haha.


En bild för att bryta av lite

Efter att ha testat massa söta små shorts, kjolar, klänningar och linne ser jag fram emot att få klä de små i söta saker i sommar när vi ska iväg på olika saker bara de två och jag :)

I med barnen i badkaret, upp med den lilla fort för att klä och ge mat innan R hämtade henne för att åka till läkaren och efter det upp med den stora bruden och laga middag och greja och sedan städade jag av golvet på I:s rum och tänkte varför bara göra det så körde igenom hela huset när jag ändå höll på och så var det klart också. 

Kokade två ägg och gjorde lite sallad så nu har vi middag sedan också när M kommer hem runt 22.30. Samtidigt som vi kommer att kolla på Gran Hermano 12+1 eller Big Broher som det heter på svenska ;) Hur går det i den svenska? Vilka har åkt ut de senaste två ggr? Jag har ingen koll längre.

Nu har även jag duschat av mig och ska inta soffan efter en dag med fullt ös medvetslös. Imorn förtjänar jag en dag på stranden eller ute på terrassen med en bra bok. I solen eller suggan det spelar ingen roll. 

Jag vet rörigt och lång inlägg men så fick de bli idag. Hoppas ni har det bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0