Matlagning

Ny vecka igen och då kommer fina vädret igen såklart. Fortfarande lite blåst men går inte jämföra med gårdagen. Det som är tråkigt efter att det blåst så mkt här är att allt skräp från papperskorgarna flyger omkring precis överallt och det är aldrig någon som plockar bort det så det är så skitigt och äckligt men men. 

Började med en morgonpromenad och styrka på det. Sedan kom Y förbi med croquetas hon hade gjort till I så de får bli middag ikväll tänkte jag. Fortsatte därefter med matlagningen för dagen så jag har det gjort och kan sätta mig ute ett tag och ta det lugnt innan det är håll igång resten av dagen som gäller.

Maten är just nu inne i ugnen och det luktar helt underbart och därför tror jag även det kommer smaka helt fantastiskt därför tänkte jag skriva ner receptet här så ni kan testa också :) Inget avancerat och man bör tycka om pesto. 

Börja med att koka pasta vilken sort ni vill. Medans den kokar skiva paprika och kyckling. Stek kycklingen. Låt pastan rinna av. Blanda ½ dl pesto med 1 dl kycklingbuljong och häll i pastan och rör om så det blir överallt. Häll därefter i paprikan och kycklingen och rör om igen. Smaka av med pesto. 

Smörj in en ungsform med olja och häll i röran och strö ost över och sedan in i i ugnen 175 grader 20-30 min. Tills osten smält och den är färdig :) 

Så lätt var det. Nu ska jag snart smaka också men först en snabbis in i duschen! Smaklig måltid! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0