Nyttigare liv

Nu jäklar är det slut på godsaker och massa skit, iaf i veckorna. Kan unna sig lite på helgerna. M och jag har bestämt oss nu och det är lättare när man är två. 

Eftersom jag är hemma så mkt om dagarna blir det att man går och småäter hela tiden. Det är ju bara så gott men så himla onödigt! Igår började vi och visst var det jobbigt första dagen men vi klarade oss. Idag känner jag inte lika mkt sug än så länge.

Det går inte dricka öl till maten varje dag och bara ha det gött även om man vill det haha. Så nu är det sagt, ingen alkohol under veckorna bara på helgerna isf, men bara lite. När man väl kommer in i det blir det nog ganska så lätt hoppas jag. 

Vi ska även se till att inte äta för mkt middag. Äter ordentlig lunch runt 14 tiden och sedan till middag som vi äter runt 22 ska de blir mer frukt. Lite lättare alltså. 

Ska bli spännande och se hur detta kommer gå. Men de rullar nog på. Nu ska jag sätta mig ute i skuggan för idag är det varmt ska jag säga er och läsa lite innan det är dags att sätta igång med maten som idag är fläskfilegryta med ris. I grytan ska ja ha massa godsaker som lök, champinjoner, paprika m.m. 

När jag ändå snackar mat kan jag passa på att säga att jag vet vad min favoriträtt är nu. Många kommer bli chockade för den innehåller FISK! Det ser inte så inbjudande ut men det smakar underbart gott. 

En blandning kikärtor tror jag det heter på svenska, någon fisk, spenat och lök typ. Kan inte förklara för jag har inte så stor koll men det är så gott så helt sjukt!! Åt de både till lunch och middag i söndags :) De va grejer det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0